T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BUCA - Şehit Selim Topal Ortaokulu

e-Safety (Elektronik Güvenlik)-Electronic Safety

Z kuşağı 1995 ve sonrasında doğan kişileri temsil eder. Şu an eğitim-öğretim verdiğimiz çocuklar bu kuşağın çocuklarıdır. Bu çocukların yaratıcı ve işbirlikçi olmak, oldukça zor çevresel, sosyal ve ekonomik sorunları çözmek, kendi kendini yönlendirebilmek, grup çalışmasını rahatlıkla yapabilmek, bilgiyi çok hızlı işleyebilmek, daha zeki olmak gibi nitelikleri vardır.

Z kuşağının daha çok sanal iletişim tabanlı alt yapıya sahip olacağı düşünülmektedir. Çünkü bu kuşak teknolojiyi hızlı şekilde kavrayan, keyfine düşkün, kısa sürede işleri çözüme ulaştırmayı seven, ileri seviye teknolojiyi kullanabilen bir yapıya sahiptirler. Giyilebilir teknolojiyi yaşamlarının parçası olarak gören, yanlarında mutlaka dijital müzik çalar, telefon, tablet gibi cihazlar bulunduran bu kuşağa dijital yaşayan kuşak da denilmektedir. Bunlar göz önüne alındığında her geçen gün önemini arttıran dijital güvenlik kavramı da yetişmekte olan yeni neslin mutlak en önemli ihtiyacı olacaktır.

E-güvenlik çevrimiçi ortamda güvende kalma ve çocukların internet kullanımının getirdiği çeşitli siber sorunlardan korunması için alınan önlemleri sağlamayı ifade eder. E-Güvenlik ifadesi aynı zamanda "internet güvenliği", "çevrimiçi güvenlik" veya "web güvenliği" olarak da adlandırılabilir.

-E-Güvenlik, dijital dünyada çocukları ve gençleri korumakla ilgilenir ve yeni teknolojileri olumlu yönde kullanmanın önemini vurgular. E-Güvenlik, kısıtlamadan ziyade riskler ve faydalar hakkında eğitimle ilgilidir, böylece çevrimiçi olarak kendimize güvenebiliriz. E-Güvenlik, çocukları hem okul içinde hem de okul dışında daha güvenli çevrimiçi davranışlar geliştirmeleri için destekler.

Okulların e-güvenlik ile yapması gereken, çocukları çeşitli zararlardan korurken, Web teknolojileri aracılığıyla üretken ve yaratıcı sosyal öğrenmeye katılmaları için onları desteklemektir (Sharples, Graber, Harrison ve Logant, 2009)

Pandemi süreciyle öğrenciler çok yoğun bir teknoloji kullanımına maruz kalmıştır. Bu anlamda okulumuzda da elektronik güvenlik konularında akredite olmak elzem hale gelmiştir. Her geçen gün önemi daha iyi kavranan e-Güvenlik kavramı artık dijital ortamda bireysel güvenlikten öteye giderek, kurumların ve ülkelerin politikalarına dahil olmuştur.

Sharples, M. Graber, R. Harrison, C. ve Logant, K. (2009) E-safety and Web 2.0 for children aged 11–16 71, Blackwell Publishing Ltd

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 12.12.2020 - Güncelleme: 29.01.2021 20:35 - Görüntülenme: 256
  Beğen | 0  kişi beğendi